Karijera

Kako NIS razvija nove lidere

Kako bi jedna kompanija mogla da se razvija, neophodno je da se svaki zaposleni profesionalno usavršava i unapređuje svoje znanje i veštine.

20. 05. 2025

Autor:

tim NIS-a

Datum:

20.05.2025.

Vreme za čitanje:

6 minuta

Kako bi jedna kompanija mogla da se razvija, neophodno je da se svaki zaposleni profesionalno usavršava i unapređuje svoje znanje i veštine. Reč je o individualnom procesu koji se zasniva na određenim znanjima, veštinama, iskustvu, kompetencijama pojedinaca, a svaki novi stepenik na karijerinom putu donosi nove izazove, odgovornosti kao i potrebu prilagođavanja zahtevima nove pozicije. Upravo iz tog razloga, kompanija NIS je pokrenula pre tri godine program „Menadžer prvi put“ čiji je cilj da osnaži kolege koji su prvi put u ulozi menadžera, da uspešno vode posvećene i efikasne timove dok se ujedno jednostavnije nose sa svakodnevnim izazovima.  Ovogodišnja, treća sezona, programa otvorila je vrata za skoro 100  polaznika koji su dobili priliku da kroz deset radionica raspoređenih u sedam meseci razviju liderske veštine, bliže se upoznaju sa izazovima koji su prisutni u svakodnevnom radu menadžera i adekvatno pripreme za  reagovanje u različitim situacijama i okruženjima. Među njima i dr Zagorka Brat, rukovodilac Službe operativne pouzdanosti u kompaniji NIS kao i Ivana Spasojević, rukovodilac Službe za obuku i razvoj zaposlenih Bloka Promet NIS-a, koje su podelile sa nama svoja očekivanja i utiske od ovog razvojnog programa.

Razvojni put

Iza Zagorke Brat je 15 godina rada u struci, a, kako ističe, nada se da je pred njom još puno godina rada i profesionalnih uspeha:

„Mogućnosti za rad i razvoj zavise od brojnih faktora, pri čemu se želje i planovi često ne poklapaju sa mogućnostima koje pružaju na tržištu rada, već je potrebno i konstantno prilagođavanje različitim postojećim okolnostima.  Zato su nepokolebljivi entuzijazam, spremnost na prihvatanje promena i nastavak dalje ključni za svaki vid napredovanja, dok istovremeno podrška kompanije i okruženja put čine lakšim,“ ističe Zagorka koja je do sada prošla put od mašinskog tehničara do doktora tehničkih nauka za oblast mašinstvo, odnosno od pozicije pripravnika do prve menadžerske uloge.

Ivani Spasojević je pozicija rukovodioca Službe za obuku i razvoj zaposlenih prva u NIS-u iako je iza nje 17 godina rada kod prethodnih poslodavaca gde je sticala iskustvo u marketingu, PR-u, HR-u i treningu:

„Poziv od NIS-a za razgovor bila je prilika za dalje učenje i razvoj, što jedan profesionalac kao ja nikako nije mogao da odbije. Rekla bih da je moja trenutna pozicija prirodan sled u mojoj karijeri, kada govorimo o postepenim napredovanjima, a trenutno u svom timu imam devet iskusnih i divnih kolega koji uspešno realizuju interne i eksterne obuke za oko pet hiljada zaposlenih“, navodi Ivana koja se u radu rukovodi ljubavlju i strašću prema poslu, kao i kulturom konstantnog učenja i rasta što je i dobitna kombinacija za postepena napredovanja i profesionalna priznanja.

Izazovi nove pozicije

Za Zagorku uloga menadžera je zapravo razvojna uloga, u okviru koje razvija sebe, a zatim i tim,  u skladu sa potrebama kompanije:

„U mom slučaju – jedan korak napred od pozicije inženjera, a istovremeno i korak koji zahteva potpuno drugačiji pristup i način razmišljanja, odnosno još jedan sasvim novi početak. Da bismo unapredili rad tima, potrebno je da prvo pođemo od sebe. U ovoj ulozi, kao i u prethodnim, očekujem otvaranje novih prilika za lični razvoj i dodatne mogućnosti za davanje ličnog doprinosa na različitim poljima“, kaže Zagorka čiji tim broji sedam ljudi zaduženih za rešavanje složenih tehničkih problema i obezbeđenje pouzdanog rada opreme u Bloku Prerada.

Sa druge strane, uloga menadžera za Ivanu nije nova, ali za razliku od prethodnih, trenutna pozicija je kompleksnija i zahteva veću odgovornost:

„Menadžeri koji su prvi put na čelu većeg tima imaju manje vremena za individualni rad uz veće prilike za delegiranje, neophodni su im formalniji sastanci sa uniformisanim praćenjem ciljeva i rezultata. Posebno treba naglasiti potrebu za nadograđivanjem liderskih veština komunikacije, davanja povratne informacije, delegiranja i motivacije zaposlenih. Takođe, od menadžera se očekuje da nastave da uče i prilagođavaju se, da grade odnose sa članovima svog tima i drugim kolegama, jer jedino na taj način unapređuju svoj rad“, uverena je Ivana koja ističe da principi efikasnog menadžmenta u bilo kojoj fazi ostaju isti – jasna vizija, efikasna komunikacija, podrška timu i fokus na ostvarivanju ciljeva.

Značaj kompanije

Zagorka u NIS-u radi sedam godina tokom kojih je promenila tri pozicije – od početne pozicije inženjera specijaliste, zatim vodećeg inženjera i na kraju rukovodioca službe operativne pouzdanosti. Kako ističe, NIS je kompanija koja u kontinuitetu ulaže u znanje svojih zaposlenih:

„Kako bi se ostvario najbolji rezultati, potrebno je da svako od nas bude spreman da prepozna i prihvati svoje slabe tačke, dok je kompanija tu kao podrška da kroz dostupne razvojne alate pomogne da se uočeni nedostaci nadomeste u mogućoj meri. Pored organizovanih obuka, upravo su rad na različitim pozicijama i učešće na različitim značajnim infrastrukturnim projektima u procesnoj industriji i energetici doprineli mom ličnom razvoju“, zaključuje Zagorka koja je uverena da će joj se isto tako odgovarajuće mogućnosti pružiti i ubuduće na poziciji na kojoj se trenutno nalazi.

Značaj ulaganja kompanije kao jedan od ključnih faktora za profesionalni razvoj navodi i Ivana koja ističe da najveći deo učenja zapravo dolazi od kolega u timu kao i od njenog rukovodioca koju naziva velikom inspiracijom i odličnim primerom kako treba da se rukovodi timom:

„Svakodnevni rad i interakcija sa kolegama čine ključni deo mog učenja, te je važno negovati takvu atmosferu u timu koja podržava konstantan razvoj svih nas. U svemu ovome, pristup kompanije koja neguje kulturu usavršavanja je esencijalan, i sa ponosom mogu reći da NIS kontinuirano ulaže u nadogradnju kompetencija svojih zaposlenih, čije stečeno znanje doprinosi odgovornom pristupu razvoju timova, što zauzvrat omogućava stvaranje novih generacija menadžera“, zaključuje Ivana.

Press služba:

Milentija Popovića 1

11070 Beograd

Subscribe: