Industrija i biznis

Potrošački vremeplov: Od brodske pumpe do plaćanja na „klik“

Kroz program „Zajednici zajedno“ NIS je od 2009. godine realizovao više od 1.000 projekata u gradovima i opštinama širom Srbije, a nova igrališta, sportski tereni, ambulante, medicinska oprema, parkovi, samo su neki od njih.

07. 05. 2024

Autor:

tim NIS-a

Datum:

07.05.2024.

Vreme za čitanje:

5 minuta

Kako se točio benzin nekada i sada? Gde su prvi vlasnici automobila u Boegradu kupovali benzin? Kada su nastale prve benzinske stanice u Beogradu i kako je izgledala “vruća pumpa”? Ko su bili “labudovi” I kakva je bila ponuda za vozače sredinom prošlog veka? Od pokretne pumpe do digitalne benzinske stanice – više od osam decenija zajedničkog rada, razvoja, infrastrukturnog i tehnološkog napretka pretočeno je u modernu maloprodajnu mrežu koja danas broji više od 400 NIS-ovih objekata širom Srbije i regiona.

Zamislite prve nacrte pumpe pre skoro jednog veka. Suštinski, teško da bismo i mogli da ih nazovemo stanicama. To je bio stub na kome se nalazila brodska pumpa, a kojom je točilac iz bureta pored stuba upumpavao benzin. Ono što je zanimljivo jeste da su  prvi vlasnici automobila u Beogradu benzin morali da kupuju u apotekama, dok je prva benzinska stanica postavljena posle Prvog svetskog rata, u beogradskoj Dečanskoj ulici. Pripadala je čuvenom šoferu Boži Tvrdišiću, koji je usled nesrećnih okolnosti, oslepeo, a u znak solidarnosti, i kako bi mogao sam da zaradi za život, Udruženje šofera mu je kupilo pokretnu pumpu za točenje, pod nazivom  „Kod slepog šofera“.

Preteče modernih točilica

Prvi koraci u razvoju domaće naftne industrije vezani su za otkriće domaćeg „crnog zlata“ i gasa, kada je i osnovano preduzeće  Jugopetrol- Beograd.  Sredinom prošlog veka Beograđani su dobili i prve pumpe – „Železnička“, „Čukarica“ i „Zeleni venac“. Tada su automobili na drumovima prestonice mogli da se izbroje na prste, a na prvim benzinskim stanicama prodavao se benzin, dizel, petrolej za osvetljenje, kao i motorna i mašinska ulja.  Kako se razvijala naftna industrija i sa povećanjem broja vozila na putevima, tako je počela i intenzivnija izgradnja benzinskih stanica u Srbiji. U ponudi se pojavljuje i roba široke potrošnje, a kako kupci ne bi ostali uskraćeni i za druge usluge za njihove četvorotočkaše, na pumpama je omogućeno i pranje vetrobrana, provere i zamene motornog ulja kao i  merenje pritiska u pneumaticima.

Dobra reklama

Da je reklama dobar mehanizam da se unapredi iskustvo potrošača, svesni su bili i zaposleni na Jugopetrolovim pumpama. Sedamdesetih godina prošlog veka nagradne igre i promocije činile su sastavni deo poslovanja svake pumpe, a čak je na benzinskoj stanici u Petrovaradinu napravljena i takozvana „vruća pumpa“ sa ženskim promo timom u crveno-belim kostimima. Poznate „Vruće pantalonice“ privlačile su pažnju domaćih vozača i posetioca iz inostranstva, a ovakva atrakcija, osim što je bila neočekivana, bila je deo „reklamne kampanje“ kako bi se privukli kupci i unapredila usluga na benzinskim stanicama.  U Novom Sadu su tako radnici na benzinskoj stanici nosili bele radne uniforme sa rukavicama, a zbog specifične odevne kombinacije lokalno stanovništvo im je dalo nadimak – „Labudovi“

Unapređenje tehnologija, inovativni vizuelni pristupi i nova tehnička rešenja ubrzali su razvoj maloprodaje derivata na domaćem terenu. Značajan iskorak napravljen je 2009. godine, dolaskom Gasprom njefta u sastav NIS-a, kada počinje da se širi i razvija novi maloprodajni brend „NIS Petrol“,  a nekoliko godina kasnije i premijum brend GASPROM. Sa razvojem domaće maloprodajne mreže, počinje i ekspanzija na regionalna tržišta susednih zemalja, pa tako danas naša kompanija raspolaže sa više od 400 benzinskih stanica u Srbiji, Rumuniji, Bugarskoj i Bosni i Hercegovini.

Sve na „dohvat ruke“

Savremeni trendovi „pogurali“ su razvoj  naše maloprodajne mreže,  pa su tako tokom poslednje decenije benzinske stanice poprimile novi vizuelni identitet, dok su značajno unapređeni kvalitet proizvoda i usluga za potrošače:

„Tokom poslednjih godina neprekidno smo ulagali u našu maloprodajnu mrežu o čemu svedoči i činjenica da smo od 2009. do danas u razvoj I modernizaciju naših benzinskih stanica u Srbiji i regionu uložili više od 520 miliona evra. Pored savremenog dizajna samih stanica i modernog enterijera, domaćem tržištu ponudili smo i novi format, digitalnih benzinskih stanica, koje nude jedinstveno iskustvo kroz spoj savremenih tehnologija I vrhunskih proizvoda I usluga”, kaže Pavel Kandalincev, direktor Maloprodaje NIS-a

Nova infrastrukturna rešenja dopunili smo obogaćenom ponudom novih usluga na benzinskim stanicama, prateći potrebe i navike savremenog potrošača. A šta je to što potrošač danas želi? Kvalitetan proizvod, brzu i pouzdanu uslugu, komfor I sigurnost prilikom plaćanja. Benzinske stanice današnjice prate „rastuće“ potrebe potrošača, pa tako pumpe više nisu mesto za točenje goriva, već mnogo više. A to „više“ uključuje opciju multifunkcionalnosti, odnosno koncept prema kome je više usluga dostupno na jednom mestu. Tako, na primer, prilikom posete našoj benzinskoj stanici,  nakon dopune rezervoara, vozači mogu da predahnu uz šoljicu Drive Cafe kafe ili uživajući u bogatom gastronomskom programu u okviru Drive.Cafe restorana.

Pogodnosti za današnje potrošače

Uz to, omogućeno je i sakupljanje bonus poena prilikom svake kupovine goriva, dopunskih proizvoda i usluga uz „Sa nama na putu“ program lojalnosti, a  koje potrošači mogu naknadno da iskorste i na taj način ostvare značajne uštede. Upravo prateći savremene trendove, NIS je pre nekoliko godina „digitalizovao“ svoj program lojalnosti i uveo je mogućnost sakupljanja i korišćenja bonus poena putem „Sa nama na putu“  mobilne aplikacije. Tu su i dodatne mogućnosti – od plaćanja komunalnih računa koji sadrže QR kod Narodne banke Srbije kao i instant plaćanje računa uz pomoć IPS QR koda, odnosno koristeći samo mobilni telefon do mogućnosti podizanja gotovine prilikom plaćanja računa na kasi.  Za vozače koji su u „žurbi“ osmislili smo jedinstveno inovativno rešenje koje pruža mogućnost plaćanja za gorivo, bez odlaska na kasu:

“Analiza potreba potrošača dovela nas je do zaključka da su komfor, brzina I bezbednost među njihovim prioritetima prilikom kupovine goriva. Tako je nastao Drive.Go – jedinstvena I inovativna mobilna aplikacija na domaćem tržištu koja omogućava plaćanje na samom točionom mestu, bez potrebe ulaska u objekat, I to u svega par koraka. Danas je više od 300 hiljada preuzelo Drive.Go aplikaciju kao sredstvo plaćanja za gorivo na našim benzinskim stanicama”, navodi Kandalincev.

Čini se da su mogućnosti za dalji razvoj maloprodajnog segmenta derivata u širokom rasponu, pa  u budućnosti može da se očekuje sve veći broj projekata koji će omogućiti vozačima da punjenje rezervoara  pretvore u još bogatije i korisnije potrošačko iskustvo. Za nas nema dileme – nastavljamo da se razvijamo i da donosimo nove projekte, proizvode i usluge jer cenimo lojalnost naših potrošača koji ostaju garant našeg sadašnjeg i budućeg uspeha.

Press služba:

Milentija Popovića 1

11070 Beograd

Subscribe: